Höherer Verbrauch durch Wärmepumpe?

  • auch der Modus Air Heat Pump hat das fasche Blockschaltbild in den Unterlagen-daher hier die richtige Kombination:


    Air Heat Pump

    In the heat pump operating phase, the initial heating phase is slightly sluggish, so support from the PTC air heater is needed. There is not yet enough heat in

    the battery and drive motor water circuit.

    The compressor directs the hot refrigerant gas into the gas cooler in the A/C unit through an open Shut-off Valve 3 (ASV3) - the same as the “reheat phase.”

    This heats the interior air.

    The refrigerant gas is directed through an active Electric Expansion Valve 1 (EXV1) and a closed Shut-off Valve 4 (ASV4) into the evaporator to Electric

    Expansion Valve 2 (EXV2). This detour increases the efficiency of the system, as a second energy exchange takes place with the evaporator in the A/C unit.

    The suction side to the compressor starts here. The refrigerant flows through the internal heat exchanger (without effect). This time, it is opposite of the

    flow direction we have seen so far, through the gas cooler in the front of the vehicle. Shut-off Valves 1 and 2 are closed. Shut-off Valve 5 (ASV5) is open.

    This allows the refrigerant to be pulled in by the compressor through the Accumulator/dryer. This completes the circuit.


    pasted-from-clipboard.png

    iV80 / EZ 6/2023 / SW 3.5

    Einmal editiert, zuletzt von ensger ()

  • Wenn natürlich die Unterlagen nicht passen... ^^ Ka, wenn ich meinen Enyaq mal hab, werd ich mir eh mal den Zugang zu den Unterlagen verschaffen. Vielleicht ist ja bis dahin alles korrekt ;)


    Ich denke eh das auch die Vorschulungen nicht dem entsprechen was dann im Endeffekt technisch umgesetzt wurde. Weil mir wurde im Verkaufsgespräch erzählt, das die Ladeplanung die Batterie vorheizt bevor man zum Ladepunkt kommt ;) Und ich glaube nicht das ein seriöser Verkäufer sich sowas ausdenkt nur um das Navi zu verkaufen. Der war felsenfest davon überzeugt.

  • Er hat es vielleicht auch bei vielen anderen BEV's so gesehen und ging davon aus, dass es ein logischer Schritt sei, den Akku vorzuwärmen wenn die Möglichkeit ohnehin vorhanden ist.

    Enyaq iV 80, WP, 125kW, 19'' Regulus, 05/21 Deutschland: 4kWp, e-Golf 300 12/19, go-e 11kW & 22kW

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